Pogoda dla Głuchołaz

Złap myszką i przesuwaj by zobaczyć inne dni.
Reklama

(Artykuł przeczytasz w 2 - 3 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytano 0% artykułu

pregnant woman 1910313 480



 

Ciąża jest jednym z najszczęśliwszych, dających poczucie największego spełnienia okresów w życiu kobiety.
Czasami jednak zdarzają się gorsze chwile, które są bardzo dojmujące i odbierają radość i ukontentowanie ze stanu błogosławionego.
Głowa do góry drogie Mamy😊 Prawie każdy stan odmienny wiąże się z pewnym dyskomfortem, uciążliwościami o których zapomina się po przyjściu na świat maleńkiej, upragnionej istoty.
Dokuczliwości występujące w czasie ciąży nie oznaczają symptomów choroby, ale oczywiście należy pamiętać o obligatoryjnych badaniach kontrolnych.


Dotkliwości oraz metody postępowania w celu ich złagodzenia.


Zgaga (dyspepsja) – należy wyeliminować, powstrzymać się od posiłków tłustych, lub mocno przetworzonych takich jak: bekon, salami, hot dogi, lub żeberka. Powinno się unikać lub sporadyczniej sięgać po kawę, napoje gazowane. 

 
Zmęczenie – pożądane byłoby stosować zbalansowaną, wyważoną dietę, urozmaiconą w owoce, warzywa i bogatą w składniki odżywcze. Oprócz obowiązkowego ruchu na świeżym powietrzu np.: spacer, należy bezwzględnie znaleźć czas na odpoczynek. Wskazana jest drzemka, która zregeneruje siły, oraz będzie stanowić czynnik motywacyjny do aktywności po przebudzeniu.


Poranne mdłości – niezależnie od pory występowania mdłości, które mogą być bardzo uciążliwe powinno się pamiętać, aby dzień zacząć od lekkiego śniadania. Wymioty w ciągu dnia mogą być spowodowane negatywnym, pejoratywnym czynnikiem. Może być wynikiem irytacji, rozdrażnienia lub po prostu reakcją na dokuczliwy zapach. Pryncypialne jest, aby nie rezygnować z posiłków i nie robić zbyt długich przerw pomiędzy nimi. Uczucie głodu może wywołać nudności i ponadto pozbawić w ten sposób siebie i dziecko newralgicznych substancji odżywczych, Mdłości w ciąży nękają ciężarną od 4 tygodnia do trzeciego miesiąca. Następnie zanikają i odchodzą w niepamięć.
Powinno starać się zjadać 6 posiłków dziennie – adekwatna metoda na mdłości to niewielki posiłek, ale za to częściej spożywany.


Skurcze w nogach – dyskomfort w łydkach może pojawiać się w rozmaitych okolicznościach. Dokuczliwe skurcze mogą być wywołane wieloma czynnikami takimi jak: podwyższone ciśnienie w naczyniach krwionośnych nóg, nadwaga, brak ruchu i przemęczenie lub niewłaściwe obuwie. Istnieje prawdopodobieństwo dojścia do zaburzeń gospodarki elektrolitowej. Niedobór potasu i magnezu, oraz wapnia należy uzupełnić, ale po konsultacji z lekarzem. Ulgę, ukojenie powinno przynieść rozmasowanie i uniesienie nogi wyżej niż tułów. Ustąpienie skurczu może przynieść korzystanie z poduszki rozgrzewającej. Należy pamiętać ,aby nie przebywać zbyt długo w jednej pozycji – siedzącej lub stojącej. Zalecana jest aktywność ruchowa w postaci niezbyt intensywnych ćwiczeń.


Puchnięcie (zatrzymywanie wody) – należy zredukować spożywanie bardzo słonych pokarmów. Powinno się sól ograniczać, ale nie wykluczać jej definitywnie z diety.


Zaparcia – Wiele produktów zawiera błonnik, który odgrywa prymarną rolę dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, gdyż między innymi wpływa na regulację rytmu wypróżnień, zapobiega zaparciom i przyspiesza perystaltykę jelit. Źródłem błonnika są: otręby, świeże owoce i warzywa, kasze, pieczywo razowe i musli. Ponadto powinno się wypijać około 7 – 8 szklanek płynów (nie uwzględniając kawy i herbaty). Nie stosować środków przeczyszczających.


Ból kręgosłupa – Należy starać utrzymywać prawidłową postawę. Stojąc w jednym miejscu , należy lekko uginać kolana, przenosić ciężar z jednej na drugą. Lekarz może zasugerować, zaordynować właściwy program ćwiczeń, który zniweluje ból.


Wzdęcia, gazy – podczas posiłku należy się rozluźnić, odprężyć. Posiłek spożywać powoli, a nie w błyskawicznym tempie, przeżuwając dokładnie każdy kęs. Jest to prosty sposób na lepsze trawienie. Lepiej stronić od produktów wzdymających takich jak: fasola, kapusta, cebula.


Przyczyny powstawania wzdęć, skurczów jelit:
 - niesłużący zdrowiu styl życia,
- niewłaściwe nawyki żywieniowe np.: pokarmy składające się „pustych kalorii”,które zapełniają żołądek i powodują uczucie sytości, ale zawierają śladowe ilości substancji odżywczych np.: słodycze, chipsy.
- zespół jelita drażliwego,
- alergie pokarmowe,
- nietolerancja laktozy,

 

Zdrówka życzę drogie Mamy

 

Foto: Pixabay

Źródło: "Poradnik dla kobiet w ciąży"

Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Reklama
Reklama
Reklama

  DO GÓRY


Nekrologi. Ślij (bezpłatne) poprzez formularz w zakładce Redakcja.

Co, gdzie, kiedy? Bieżące imprezy i zaproszenia. Organizujesz imprezę? Ślij plakat do nas.