-
Nadrzędna kategoria: Aktualności
-
Opublikowano: 29 marzec 2017
-
Poprawiono: 29 marzec 2017
-
29 Mar 2017
-
Odsłony: 4557
(Artykuł przeczytasz w 1 - 2 minut)
Do maja-czerwca gmina chce rozstrzygnąć kolejny przetarg na wywóz odpadów komunalnych. Tym razem na kolejne 4 lata - do 26 czerwca 2021. Gmina chce to zrobić jeszcze teraz, nim w życie wejdzie nowa ustawa o segregacji śmieci, która nakłada zupełnie nowe metody sortowania śmieci. Nowa ustawa rządowa wchodzi w życie 1 lipca, ale zezwala na działanie umów, które do tego czasu zostały zawarte. Stąd gmina chce podpisać umowę na 4 lata, co dałoby czas na przygotowanie się na nowe zasady segregacji.
Od 1 lipca nowa ustawa zakłada, że gminy będą musiały nałożyć na mieszkańców obowiązek segregowania śmieci z podziałem na następujące kategorie: papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło i odpady biodegradowalne. Do każdej z tych frakcji przygotowane mają być oddzielne kolorowe kubły, a nie tylko worki. Najnowsza odsłona projektu w miejscach, gdzie nie będzie to zagrażać estetyce przestrzeni publicznej, pozwala (o czym zdecydują gminy) na stosowanie pojemników na odpady, które będą pomalowane na kolor zgodny z przepisami rozporządzenia nie w całości, a jedynie w 30 proc.
Tymczasem, o czym informują mieszkańcy, sortowanie śmieci na terenie gminy działa źle. Wielokrotnie otrzymujemy sygnały, że kontenery ze śmieciami zmieszanymi i suchymi są wrzucane do jednego samochodu przy okazji wywózki jednej tylko frakcji. Jeżeli tak się dzieje, to po co to całe sortowanie śmieci i wprowadzanie dwóch opłat? - pytają mieszkańcy.
Foto: Bogusław Burycz (po lewej) - prezes byłej spółki "Komunalnik", obecnie po połączeniu z GTBS - Głuchołaskie Komunalne Towarzystwo Budownictwa Społecznego SP. Z.O.O. - To nowa nazwa połączonych spółek.
Dobry artykuł!0
Nie lubię0