-
Nadrzędna kategoria: Aktualności
-
Opublikowano: 05 maj 2018
-
Poprawiono: 02 październik 2018
-
05 Maj 2018
-
Odsłony: 6651
(Artykuł przeczytasz w 2 - 3 minut)
Wiceburmistrz, Roman Sambor na sesji wspomniał, że nie chce jeszcze ujawnić szczegółów rozmów pomiędzy gminą z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. A skoro burmistrz nie chce nic powiedzieć - nawet o tym, co gmina przy okazji chciałaby zyskać - po informację wybraliśmy się do GDDKiA. W trybie zapytania prasowego odpowiedź otrzymaliśmy w poniedziałek.
To, że czeka nas wielka przebudowa jednej z głównych ulic w mieście, wiadome było już dawno. Pisaliśmy o tym jeszcze w sierpniu poprzedniego roku. A prace postępują. Obecnie są prowadzone w Prudniku gdzie przebudowa mostu pozbawiło miasto przejazdu jedną z głównych ulic. Tam postawiono most tymczasowy. Bardzo prawdopodobne jest, że i w Głuchołazach taki powstanie. Będzie łączył ul. Moniuszki na wysokości targowiska z ul. Gen. Andersa.
Przebudowa, a więc i utrudnienia w mieście potrwają w latach 2020- 2021. O ile będą pieniądze. Obecnie trwają prace projektowe. I tu własnie jest udział gminy w ustaleniu przyszłych zmian w obrębie modernizowanej ulicy. Czy zamiast skrzyżowań prostych do Głuchołaz zawitają ronda, które w części rozładują ruch w ciągu ulicy Marii Skłodowskiej - Curie i Sikorskiego? Te pytania są na razie w fazie domysłów. Ani włodarze gminy, ani GDDKiA nie chce ujawnić rąbka tajemnicy i "szepnąć" co nieco o wspólnych ustaleniach.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu informuje, że 18.01.2018 r. została podpisana umowa na wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi krajowej nr 40 w m. Głuchołazy. Zakres opracowania obejmuje odcinek ok. 900m, od ul. K. Miarki do wjazdu na parking w rejonie ul. M. Kopernika.
W ramach rozbudowy przewiduje się między innymi:
- rozbudowę istniejącego mostu nad rzeką Biała Głuchołaska;
- rozbudowę – względnie przebudowę - skrzyżowań w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- budowę ciągów pieszo-rowerowych i chodników;
- budowę zatok autobusowych i miejsc parkingowych przy jezdni;
- przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu.
W celu realizacji ww. zakresu niezbędne jest lokalne poszerzenie granic istniejącego pasa drogowego.
Założenia organizacyjne niniejszej inwestycji są już konsultowane z przedstawicielami Urzędu Miejskiego w Głuchołazach i administratorami infrastruktury zlokalizowanej w pasie drogowym. Należy mieć na uwadze, że realizacja tego typu drogowych i mostowych robót budowlanych w zwartej zabudowie centrum miasta będzie wiązać się z istotnymi niedogodnościami dotyczącymi przejazdu drogą krajową nr 40, jednak nie można z tego powodu zaniechać przeprowadzenia tej wyczekiwanej przez użytkowników dróg inwestycji. Zostaną podjęte wszystkie niezbędne działania, aby możliwe trudności ograniczyć do minimum, np. na obecnym etapie prac projektowych poważnie brana jest pod uwagę budowa mostu tymczasowego po południowej stronie obiektu istniejącego.
Prace projektowe przewidziane są na lata 2018-2019, natomiast prace budowlane na lata 2020-2021 pod warunkiem zapewnienia ciągłości finansowania niniejszego zamierzenia.
Dobry artykuł!0
Nie lubię0